Vairavimo instruktorių kasdienybė kupina įvairių potyrių. Vieni – keliantys nuostabą ir šypseną, kiti – stresą, o treti tampa gyvenimiškomis istorijomis, iš kurių galima pasimokyti ne vienam žmogui, nebūtinai vairuojančiam.
Vairavimo instruktorių kasdienybė kupina įvairių potyrių. Vieni – keliantys nuostabą ir šypseną, kiti – stresą, o treti tampa gyvenimiškomis istorijomis, iš kurių galima pasimokyti ne vienam žmogui, nebūtinai vairuojančiam.
Netrukus po to, kai išaušo naujas tūkstantmetis, automobilių gamintojai pradėjo naudoti bioplastiką, pagamintą iš kukurūzų krakmolo, genų inžinerijos būdu sukurtų bakterijų ar augalinių riebalų bei aliejų. Toks posūkis buvo motyvuojamas tuo, kad iš tvarių šaltinių gautos medžiagos nekenkia aplinkai ir mažina priklausomybę nuo naftos produktų. Nieko nuostabaus, kad bioplastikas išpopuliarėjo maždaug tokiu pačiu metu, kaip ir etanolis.
Visi žino, bet toli gražu ne visiems rūpi – taip trumpai būtų galima apibūdinti situaciją, kai nemažai vairuotojų vasarą važinėja automobiliais su žiemos sezonui skirtomis padangomis. Kai lauke karšta, jos veikia itin neefektyviai. LRT.lt kalbinti ekspertai nesuranda nė vieno logiško agrumento, kodėl vasarą reikėtų važinėti su žieminėmis padangomis.
Vilniuje, „E-Power Arena“ kartodrome atidaryta pirmoji elektrinių motociklų vairavimo mokykla tiek vaikams, tiek suaugusiems. Projekto iniciatoriai sako, kad uždarame kartodrome įgyti įgūdžiai pravers ne tik į motociklų sporto olimpą kopiantiems atletams, bet ir kasdieniu režimu gatvėje važinėjantiems motociklininkams.
Didžiausias Lietuvoje automatinių degalinių tinklas „Neste“ pradėjo prekybą naujos kartos benzinu, kuris anot kompanijos atstovų, lemia mažesnį degalų suvartojimą ir švaresnes išmetamąsias dujas.
Lietuvos istorinių transporto priemonių išsaugojimo asociacija „Retromobile“ sulaukė liūdnos žinios – iki birželio 6 dienos jie privalo iškraustyti Kaune veikiantį unikalų Lietuvoje istorinės technikos muziejų. Kauno miesto savivaldybės taryba rengiasi svarstyti klausimą dėl nekilnojamojo turto nuomos viešo konkurso būdu adresu S.Dariaus ir S.Girėno g.29A, Kaune, kur yra įsikūręs muziejus.
„Man tai buvo pirmas naujo automobilio pirkimas“, – DELFI sako Mindaugas, prieš pusmetį nusipirkęs išskirtinės komplektacijos naują „VW Passat“ automobilį. 43 tūkst. eurų už mašiną paklojęs klaipėdietis liko labai smarkiai nusivylęs – vyras teigia, kad jau kitą dieną po išvažiavimo iš salono „Passatas“ ėmė ožiuotis.
Vasara yra tas metas, kai vienu labiausiai vertinamų automobilio privalumų tampa oro kondicionierius. Tačiau LRT.lt kalbinti ekspertai pataria, kad juo naudotis reikia saikingai, nes vietoj komforto kondicionierius gali būti sveikatos problemų šaltiniu.
Geltonos spalvos ženklų su stilizuotais tankų ir šarvuočių atvaizdais buvo pastebėta Lenkijoje. Vietos žiniasklaida netrukus paaiškino, ką jie reiškia ir kam yra skirti.
„Ukrainiečių daugėja kiekvieną dieną. Galima taip pasakyti: dabar yra ukrainiečių daugėjimo metas“, – šypsosi Kauno automobilių turgaus vadovas Valentinas Naujanis.
Artėjant gegužės 25-ajai, kai visa Europa minės Tarptautinę kaimynų dieną, prie Susisiekimo ministerijos iniciatyvos „Nevažiuok vienas – pavežk kaimyną“ prisijungė didžiųjų miestų savivaldybės ir bendruomenės, kurioms itin aktualios transporto spūsčių ir aplinkos taršos problemos.
Lietuvoje sparčiai augančioms vairuotojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo kainoms įtakos turi ir nemažėjantis nesidraudžiančių vairuotojų skaičius bei jų sukeliamos žalos, kurios kompensuojamos visų sąžiningai apsidraudusiųjų lėšomis.
Naudotų automobilių pirkėjams ima galioti naujovė, panaikinanti ne kartą aptartą problemą – kodėl iš Vakarų Europos atvežus automobilį, Lietuvoje nebegalioja jo techninė apžiūra?
Iki šiol Lietuvoje pirmą kartą registruojant naudotą automobilį reikėjo jį ne tik apdrausti, bet ir pereiti techninę apžiūrą. Dėl to tarp vairuotojų vis pasigirsdavo ironiški pastebėjimai – negi patikrinimas Vokietijoje prastesnis už lietuvišką.
Kuriozinė situacija – atvykus į konfiskuotų automobilių stovėjimo aikštelę ant savo automobilio stogo randate... kitą automobilį. Kaip teigia viena Kauno advokatų kontora, būtent į tokią situaciją pateko ir jų klientas. Dėl sugadinto automobilio istorija persikėlė į teismą ir nors bylą laimėjo automobilio valdytojas, stovėjimo aikštelės vadovas tokį sprendimą vadina absurdišku.
Kiek kilometrų jūs nuvažiuojate automobiliu per vienerius metus? 10, 20, 30 tūkstančių? Daugiau? Portale Autogidas.lt atliktos apklausos duomenimis, didžioji dalis respondentų automobilį naudoja sąlygiškai mažai – 58 proc. jų teigė nuvažiuojantys iki 20 tūkst. kilometrų per metus, rašoma pranešime.
LED technologijos yra visomis prasmėmis pranašesnės už senąsias kaitrines lemputes. LED šviečia ryškiau, naudoja mažiau energijos, o patys šviestuvai yra mažesni. LED puikiai tinka šviesoforams. Pasitelkus paprastas kompiuterines programas galima sukurti dinamiškus šviesoforus su laikmačiais, judančiais paveiksliukais ar net informaciniais pranešimais. Tačiau LED šviesoforai turi vieną didelį trūkumą, kuris kartais atbaido kai kuriuos miestus.
Eismas keliuose įprastai pagrįstas pasitikėjimu kitais eismo dalyviais, esančiais šalia. Tiesa, kartais net labiausiai patyrę vairuotojai atsiduria avarinėse situacijose, tačiau įvykus nelaimei įprastai viskuo pasirūpina draudimo kompanijos. Visgi pasitaiko ir tokių situacijų, kuomet eismo įvykio kaltininkas – neapsidraudęs privalomuoju draudimu. Kaip elgtis tuomet, pataria Mindaugas Balinskas, „Compensa Vienna Insurance Group“ žalų departamento vadovas.
„AutoTyrimų“ duomenimis, gautais išanalizavus VĮ „Regitra“ pateiktus pradinius duomenis, 2018 m. balandį Lietuvoje pirmą kartą įregistruoti 15’778 naudoti lengvieji (M1 ir N1) automobiliai, t.y. 5,6 proc. daugiau nei 2017 m. balandį (14’940 vnt.).
Antroje šių metų pusėje „Kia Motors“ visuomenei pristatys naują 48V įtampą naudojančią hibridinę „mild-hybrid“ sistemą. Naujos kartos „EcoDynamics+“ variklis padės dar labiau sumažinti emisijas, o elektros variklis padės automobiliui lengviau įsibėgėti. Energiją jam suteiks papildomos 48V baterijos. Ši sistema leis vidaus degimo varikliui ilgiau „ilsėtis“, kai savo darbą dirbs hibridinė sistema.
Automobilių nuomos paslaugas teikiančias įmones norima įpareigoti savo mašinose įrengti vadinamuosius alkoblokus – mechanizmus, leidžiančius užvesti variklį tik atlikus blaivumo testą.
Vyriausybėje svarstomas planas, kuriuo būtų siekiama mažinti avaringumą, skatinti konkurenciją vairuotojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo srityje ir kartu mažinti draudimo įmokų kainą.
Gegužės 16–18 dienomis Lietuvos parodų ir kongresų centre „Litexpo“ vyksiančioje parodoje „Transbaltica“ bus pristatomos moderniausios komercinio transporto naujovės. Kitaip nei lengvųjų automobilių rinkoje, apie elektrifikaciją čia dar niekas nekalba, dyzelinas išlieka sunkiojo transporto pagrindas. Vis dėlto naujausių modelių ekonomijos parametrai žengia į visai naują lygį.
Dauguma sektorinių radarų sumontuoti keliuose, kuriuose galioja vienodas greičio ribojimas, tačiau yra devyni ruožai, kuriuose maksimalus leistinas greitis kinta.
Komercinis transportas yra labiau konservatyvus nei lengvasis – pokyčiai čia ne tokie dažni, modeliai atnaujinami rečiau, o naujų pasirodymas – išvis retenybė. Tačiau šiemet Lietuvoje debiutavo ne koks nors modelis negirdėtu pavadinimu, bet visiškai nauja markė – MAN.
Automobiliai visą laiką tik tobulėja. Dabar jie yra efektyvesni nei bet kada anksčiau. Gatvėje pamatytas elektromobilis jau nieko nebestebina, o ir plienas po truputį išeina iš mados. Ateityje automobiliai bus gaminami iš kompozitinių medžiagų – tuo yra įsitikinę Sanderlando Universiteto mokslininkai, kurie Japonijoje įkūrė naują gamyklą.
Kobaltas yra būtinas ličio jonų akumuliatorių komponentas. Jis naudojamas katodų gamyboje. Tačiau didžiausia dalis šiuo metu naudojamo kobalto yra iškasama Konge, daugeliu atveju šį pragarišką darbą atlieka netgi vaikai.
Šiuo faktu mėgsta naudotis aplinką itin teršianti iškastinio kuro pramonė, kuri dažnai užsipuola elektrinių automobilių gynėjus, teigdama, kad ir „jūs nesate tokie jau švarūs“. O kai padidėjo ličio jonų baterijų paklausa, natūraliai pakilo ir kobalto kaina. Tačiau viskas gali kardinaliai pasikeisti.
„AutoTyrimų“ duomenimis, gautais išanalizavus VĮ „Regitra“ pradinius duomenis, 2017 m. Lietuvoje vidaus poreikiams įregistruota 22 tūkst. 360 naujų lengvųjų automobilių (M1 ir N1) arba 16,1 proc. daugiau negu 2016 m. (19 tūkst. 255), rašoma LRT.lt siųstame pranešime spaudai.
Šiandien, gegužės 10 d., „Regitra“, bendradarbiaudama su Vilniaus Lietuvos Tūkstantmečio Rotary klubu, pradeda antikorupcinę akciją „Skaidri kelio pradžia“. Šia akcija siekiama didinti vairuotojų asmeninę atsakomybę, o taip pat informuoti apie galimas sukčiavimo grėsmes įgyjant teisę vairuoti bei vėliau savarankiškai dalyvaujant viešajame eisme.
Turtingas vyras gali suvilioti bet kurią moterį – tiesa tai ar melas? O gal blizgančia gyvenimo prabanga susivilioja ne visos? Daugelis vyrų šiuo klausimu turi tvirtą nuomonę, tačiau Mičigano universiteto mokslininkai nusprendė išsiaiškinti, kaip ten yra iš tikrųjų.
Kurdami naujus modelius, automobilių gamintojai stengiasi jį kaip galima labiau pritaikyti prie šiandieninio gyvenimo būdo. Tai, be abejonės, daro įtaką ir saugumo sistemoms. Pridėjus tobulėjančias gamybos technologijas ir medžiagas galima konstatuoti, kad vos 10 ar 15 metų automobilis, saugumo prasme, labai atsilikęs nuo šiandieninių standartų. Jei Lietuvos automobilių parką paverstume automobiliu, kokį įvertinimą jis gautų?
Nuorodų sąrašas
Powered by BaltiCode